OH, BABY! - SIA "NOTTA" Atteikuma tiesības
I. Vispārīgie nosacījumi un termiņš
Saskaņā ar Latvijas Republikas Patērētāju tiesību aizsardzības likumu un Ministru kabineta 2014. gada 20. maija noteikumiem Nr. 255 “Noteikumi par distances līgumu” ( grozījumi pieejami šeit), patērētājam (turpmāk – Pircējam) ir tiesības 14 (četrpadsmit) kalendāro dienu laikā no preču saņemšanas vienpusēji atkāpties no distances līguma (atteikuma tiesības), nesniedzot nekādu pamatojumu.
Atteikuma tiesību 14 dienu termiņš tiek skaitīts, sākot ar dienu, kad Pircējs ir saņēmis pasūtīto preci vai pēdējo preces daļu (gadījumā, ja pasūtījums tiek izpildīts pa daļām).
Atteikuma tiesības nav piemērojamas, ja Pircējs ir juridiska persona.
II. Īpaši nosacījumi kosmētikas (higiēnas) precēm
1. Kosmētikas un citas higiēnas preces atbilst higiēnas preču kategorijai, tāpēc gadījumos, kad iepakojums ir atvērts vai prece jau ir lietota, atteikuma tiesības nevar izmantot. Iepakojumam ir jābūt neskartam, nedrīkst būt bojāts, atvērts vai citādi izmantots veidā, kas liek secināt, ka prece ir lietota.
2. Atbilstoši Noteikumu 22. punktam atteikuma tiesības nepiemēro precēm, kuras:
- ātri bojājas vai ir ātri izlietojamas;
- veselības un higiēnas apsvērumu dēļ nav atdodamas atpakaļ (ja to iepakojums ir atvērts);
- pēc to rakstura neatgriezeniski sajaucas ar citām lietām.
III. Atteikuma tiesību īstenošanas kārtība
1. Lai izmantotu atteikuma tiesības, Pircējam 14 kalendāro dienu laikā no preces saņemšanas dienas ar nepārprotamu paziņojumu (piemēram, nosūtot e-pieteikmu ( pieejama šeit ) vai rakstot e-pastu) jāinformē SIA "NOTTA" (juridiskā adrese: Tukuma nov., Tukums, Pils iela 15A, LV-3101, Latvija, tālrunis: +371 20233454, e-pasts: [email protected]) par lēmumu atkāpties no distances līguma.
2. Lai atteikuma tiesību termiņš tiktu ievērots, paziņojums par atteikumu jānosūta pirms 14 dienu termiņa beigām.
3. Pircējam pēc paziņojuma nosūtīšanas 14 dienu laikā prece ir jāatdod Pārdevējam, nogādājot to Tukuma nov., Tukums, Pils iela 15A, LV-3101, Latvia vai nosūtot pa pastu/kurjeru (atkarībā no vienošanās). Termiņš tiek uzskatīts par ievērotu, ja prece nosūtīta atpakaļ pirms 14 dienu termiņa beigām.
IV. Atmaksāšanas nosacījumi
1. Ja Pircējs izmanto atteikuma tiesības, Pārdevējs atmaksā visus no Pircēja saņemtos maksājumus (izņemot piegādes izmaksas, ja Pircējs nav izvēlējies lētāko piegādes veidu, ko piedāvā Pārdevējs), bez nepamatotas kavēšanās, bet ne vēlāk kā 14 dienu laikā no dienas, kad Pārdevējs tika informēts par Pircēja lēmumu atkāpties no līguma. Tomēr Pārdevējs patur tiesības aizturēt atmaksu līdz brīdim, kad Pircējs ir atdevis preci vai iesniedzis apliecinājumu, ka prece ir nosūtīta atpakaļ (atkarībā no tā, kurš nosacījums iestājas agrāk).
2. Atmaksa tiek veikta, izmantojot to pašu maksāšanas līdzekli, ko Pircējs lietoja sākotnējā darījumā, ja vien Pircējs un Pārdevējs nav skaidri vienojušies par citu maksāšanas līdzekli.
3. Ja preces ir lietotas neatbilstoši to veidam un īpašībām (vairāk nekā, lai konstatētu preces raksturu, īpašības un darbību) vai ja tās ir bojātas, Pārdevējs var samazināt atpakaļ atmaksājamo summu atbilstoši preces vērtības samazinājumam.
V. Izņēmuma gadījumi kosmētikas precēm
1. Kosmētikas preces higiēnas apsvērumu dēļ netiek pieņemtas atpakaļ, ja to iepakojums ir atvērts vai bojāts. Ja uz iepakojuma ir plomba vai aizsarguzlīme, atteikuma tiesības nevar izmantot, ja tā ir noņemta vai jebkādā veidā bojāta.
2. Prece tiek uzskatīta par “atvērtu”, ja ir noņemts oriģinālais iepakojums vai ir lietota vairāk, nekā nepieciešams, lai tikai pārbaudītu preces atbilstību.
VI. Atbildība par līgumam neatbilstošu preci
1. Ja piegādātajai kosmētikas precei ir konstatējami ražošanas vai kvalitātes defekti, vai tā neatbilst līguma noteikumiem, Pircējs nekavējoties, bet ne vēlāk kā 2 mēnešu laikā pēc defekta atklāšanas, paziņo par to Pārdevējam, rakstot e-pastu uz [email protected].
2. Pārdevējs ir atbildīgs par līgumam neatbilstošām precēm 6 mēnešus no preču piegādes brīža, ja tas nav pretrunā ar preces raksturu. Ja precei konstatēti defekti, par kuriem atbildīgs Pārdevējs, Pircējs ir tiesīgs prasīt preces remontu vai apmaiņu pret atbilstošu preci. Ja tas nav iespējams, Pārdevējs atmaksā visas Pircēja samaksātās summas atbilstoši distances līguma noteikumiem.
3. Pārdevējs sniedz rakstisku atbildi uz Pircēja sūdzību 15 dienu laikā no sūdzības saņemšanas.
VII. Standarta atteikuma veidlapa
Lai atvieglotu atteikuma tiesību izmantošanu, Pircējam ieteicams izmantot e-pieteikuma atteikuma veidlapu, kas atrodama ( šeit ). Pircējs ir tiesīgs atteikuma paziņojumu noformēt arī brīvā formā, ja tas nepārprotami pauž lēmumu atkāpties no līguma 14 dienu laikā.
VIII. Papildu nosacījumi
1. Pircējs sedz tiešās preces atgriešanas izmaksas, izņemot gadījumus, kad atgriešana notiek preces neatbilstības dēļ (nepareiza vai bojāta prece). Ja Pircējs ir izvēlējies dārgāku piegādes veidu, nevis lētāko pieejamo, Pārdevējam nav pienākuma atlīdzināt pārsniegtās izmaksas.
2. Pārdevējs nav atbildīgs par kavēšanos, ja to izraisījuši ārkārtēji un neparedzami apstākļi (force majeure), ko Pārdevējs nevar kontrolēt.
3. Pārdevējs patur tiesības atteikties pārdot preces vai pieprasīt to atgriešanu, ja konstatēts, ka preces cena vai apraksts internetveikalā bija kļūdains un būtiski atšķiras no tirgus cenas, kā arī citos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos.